https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7035112_toyrkikes-asteiotitesanarpasto-tf-x-anoihti-i-toyrkia-se-synergasia-gia-tin-anaptyxi
——–
Μπορεί η Τουρκία να διαφημίζει το νέο stealth, μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς TF-X ως το «εθνικό μαχητικό» της, που θα κατασκευάζεται αμιγώς από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, ωστόσο φαίνεται πως κάτι τέτοιο είναι πιθανό να μην γίνει στην πραγματικότητα, αφού η Άγκυρα είναι «ανοιχτή» στο ενδεχόμενο συνεργασίας με ξένους εταίρους στο αναπτυξιακό πρόγραμμα, εφόσον αυτοί πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί.
Αυτό δήλωσε στην τουρκικό σταθμό TRT Haber, ο επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB), λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι «η πόρτα είναι ανοιχτή για τις φιλικές και συμμαχικές χώρες, που θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό το έργο» που περιλαμβάνει την κατασκευή του προηγμένου stealth μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς TF-X.
Ο Ισμαήλ Ντεμίρ τόνισε επίσης, ότι «η διαδικασία σχεδιασμού του νέου μαχητικού αεροσκάφους TF-X, βρίσκεται σε εξέλιξη και η χώρα έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζει διάφορα μέρη του», όμως το «άνοιγμα» που κάνει η Τουρκία, δείχνει ότι δεν έχει την πλήρη ικανότητα και τεχνογνωσία για να υλοποιήσει την ανάπτυξη του αεροσκάφους μόνο με τις δικές της δυνάμεις, γι’αυτό εμμέσως ελπίζει στην ανταπόκριση μιας ξένης χώρας, με αναλυτές να κοιτούν προς την μεριά της Ρωσίας.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο Temel Kotil, Γενικός Διευθυντής της κατασκευάστριας εταιρείας Turkish Aerospace Industries (TAI), τον περασμένο Ιούνιο, το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος της Τουρκίας θα αποτελείται από περίπου 20.000 μέρη, ενώ η παραγωγή των ανταλλακτικών θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, ωστόσο το πιο σημαντικό μέρος στην κατασκευή είναι οι βάσεις τιτανίου που συγκρατούν τους κινητήρες, με τον ίδιο να προσθέτει ότι έχουν εκτεταμένη εμπειρία και γνώση σε τέτοιες κατασκευές, λόγω μελετών στο αμερικανικό stealth μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς F-35.
Η παραγωγή και τα χαρακτηριστικά
Ο Temel Kotil σημείωσε ότι ένας έτοιμος κινητήρας, θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του αεροσκάφους στην αρχή, ενώ ένας νέος κινητήρας που αναπτύχθηκε από την TRMotor θα ενσωματωθεί στο αεροσκάφος αργότερα, ενώ στο πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετέχουν κι άλλες τουρκικές εταιρείες όπως η Aselsan καιη Havelsan.
Ορισμένα λειτουργικά συστήματα, θα παράγονται από την TAI και μια ουκρανική εταιρεία.
Να υπενθυμίσουμε ότι τον προηγούμενο μήνα ο Ερντογάν, επαίνεσε τον ρόλο της κυβέρνησής του στην ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας αναφέροντας, ότι η εγχώρια παραγωγή στον συγκεκριμένο τομέα έχει αγγίξει το 70% τα τελευταία χρόνια. Σε εκείνο το σημείο ο σουλτάνος έριξε και τη «βόμβα»: «Το μαχητικό αεροσκάφος μας, το οποίο θα παράγεται, σε κάθε στάδιο, στην Τουρκία θα πετάξει το 2023»!
Από τότε πολλές χώρες, σύμφωνα πάντα με τον φιλοκυβερνητικό τουρκικό τύπο, φαίνεται να βρήκαν το μαχητικό-όνειρο που θα τις υπερασπίζεται, με τις παραγγελίες να σπάνε τα ταμεία.
Τώρα, πως μπορεί ένα μαχητικό που δεν έχει παραχθεί, που τα στοιχεία του παραμένουν μυστικά, να προκαλεί τέτοιον αγοραστικό πυρετό, μόνο οι Τούρκοι το ξέρουν.