https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7044326_gallos-epikefalis-toy-stoloy-tis-mesogeioy-bazei-stin-mpoyka-tin-toyrkia-symmahos
————-
Πράγματα και θαύματα αναφέρονται από Γάλλο ανώτατο αξιωματικό σχετικά με το σχέδιο της Τουρκίας με την ονομασία "Γαλάζια Πατρίδα", με το οποίο η Άγκυρα προσπαθεί να επεκταθεί από την κεντρική Μεσόγειο έως το Σουέζ.
Από τις 31 Αυγούστου, ο Γάλλος αντιναύαρχος Gilles Boidevezi ανέλαβε τη θέση του Ναυτικού διοικητή Μεσογείου για το γαλλικό πολεμικό ναυτικό.
Ο ίδιος αναλύει ένα θαλάσσιο θέατρο το οποίο γνωρίζει πολύ καλά γιατί πέρασε μεγάλο μέρος της καριέρας του εκεί σε διάφορες μονάδες επιφανείας και ήταν υποδιοικητής της επιχείρησης «Prémar» από το 2014 έως το 2016, ενώ ήταν υποδιοικητής της ευρωπαϊκής επιχείρησης “Σοφία” μεταξύ 2017 και 2018.
Σε συνέντευξη στο Mer et Marine, συζητά τις προκλήσεις αυτής της στρατηγικής περιοχής και τις απειλές που αναπτύσσονται εκεί.
MER ET MARINE: Ποια είναι η εξέλιξη της κατάστασης ασφάλειας στη λεκάνη της Μεσογείου;
VAE GILLES BOIDEVEZI: Μπορούμε να δούμε μια θεμελιώδη τάση που έχει εμφανιστεί τα τελευταία δέκα χρόνια με κυρίαρχες τις οικονομικές εξελίξεις τα τελευταία ένα ή δύο χρόνια.
Βασικά, αυτό που είναι αξιοσημείωτο για περισσότερα από 10 χρόνια είναι η εικονική απουσία Αμερικανών από την περιοχή.Κατά τη διάρκεια του ψυχρού Πολέμου υπήρχε ο Έκτος Στόλος με έδρα τη Νάπολη και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ήταν ύ παρόν και ενεργό στην Μεσόγειο.
Η πρώτη προτεραιότητα για τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι τώρα ο Ινδο-Ειρηνικός και η δεύτερη η Μέση Ανατολή.
Η Μεσόγειος, που θεωρείται χώρος διέλευσης των εκστρατευτικών τους δυνάμεων, έχει πολύ μικρότερη σημασία για αυτούς τώρα, και ως εκ τούτου υπάρχουν πολύ λίγα αμερικανικά πλοία που αναπτύσσονται εκεί.
MER ET MARINE:Ποιες χώρες έχουν αυξημένη ναυτική δραστηριότητα;
Φυσικά πρώτη είναι η Τουρκία, η οποία είχε πάντα έναν μεγάλο και ενεργό πολεμικό στόλο. Είναι όμως σαφές ότι η Άγκυρα ενισχύει τη ναυτική της δραστηριότητα και απομακρύνεται από τις ακτές της, όπως είδαμε στη Λιβύη.
Η τουρκική ναυτική δραστηριότητα, προωθείται μέσω της στρατηγικής έννοιας της αποκαλούμενης «Γαλάζιας Πατρίδας», διαχέεται στην κεντρική Μεσόγειο και επεκτείνεται έως το Σουέζ.
MER ET MARINE: Το κινεζικό πολεμικό ναυτικό έχει έντονη παρουσία τα τελευταία χρόνια;
Ναι η Κίνα είναι επίσης ένας από τους νέους παίκτες στη Μεσόγειο. Οι Κινέζοι έρχονται μετά την ανάπτυξη του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού, γνωρίζοντας ότι η ανάπτυξη των οικονομικών συμφερόντων συνοδεύεται γενικά από αύξηση της ναυτικής δραστηριότητας.
Η Κίνα, η οποία έχει εκδηλώσει τις φιλοδοξίες της ως νέα ηγετική δύναμη στον κόσμο, και θέλει να είναι παρούσα σε όλους τους ωκεανούς για να προστατεύσει τα οικονομικά της συμφέροντα και να διεκδικήσει τη δύναμή της.
Ορισμένες χώρες της Εγγύς και Μέσης Ανατολής αυξάνουν επίσης την παρουσία τους στην Μεσόγειο.
Υπάρχουν πράγματι νέοι παίκτες στη Μεσόγειο, ιδίως οι χώρες της Μέσης Ανατολής. Το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για παράδειγμα, είναι περισσότερο παρόντα στη Μεσόγειο μέσω μιας σειράς ασκήσεων με συμμαχικές χώρες, αλλά και μέσω πολιτικών συμμαχιών.
Η Τουρκία, το Κατάρ και η Λιβύη αναπτύσσουν κοινές δραστηριότητες, κάτι που ισχύει και για τα Εμιράτα με τους Αιγυπτίους και τους Έλληνες.
Πρέπει επίσης να προσθέσουμε τους Ιρανούς που, δεδομένης της προμήθειας πετρελαίου προς όφελος της Συρίας και του Λιβάνου, που έρχονται σε σύγκρουση με τα ισραηλινά συμφέροντα.
Επίσης βλέπουμε πραγματικές εντάσεις μεταξύ των παρόχθιων χωρών γύρω από πολιτικά και στρατιωτικά ζητήματα, αλλά και ένα είδος αγώνα για την εξεύρεση κατάλληλων ενεργειακών πόρων στη Μεσόγειο.
Μπορούμε να σκεφτούμε τις γεωτρήσεις που αναπτύχθηκαν στα ανοικτά των ακτών από τους Ισραηλινούς, τις τουρκικές έρευνες ή ακόμη και τις διμερείς συμφωνίες για την κοινή χρήση αποκλειστικών οικονομικών ζωνών μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης και μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.
Όπως και στη Θάλασσα της Κίνας, σιγά σιγά γινόμαστε μάρτυρες μιας “οριοθέτησης” της Μεσογείου, με διαφορετικές αναγνώσεις της Διεθνούς Σύμβασης του Μόντεγκο Μπέι για το Δίκαιο της Θάλασσας ανάλογα με τη χώρα.
Ποτέ δεν επικυρώθηκε αυτή η σύμβαση. Έτσι, οι χώρες υπερηφανεύονται για την κυριαρχία τους στις θαλάσσιες περιοχές, ενώ στην πραγματικότητα έχουν μόνο νόμιμα προνόμια στην υφαλοκρηπίδα.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη:
https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7044326_gallos-epikefalis-toy-stoloy-tis-mesogeioy-bazei-stin-mpoyka-tin-toyrkia-symmahos
—————–
Όλες οι τελευταίες ειδήσεις στο site:
https://www.pentapostagma.gr/
—————–
#Γαλλία
#Ελλάδα
#ΠολεμικόΝαυτικό
#ΑνατολικήΜεσόγειος
————–
-Videos animations, maps, used:
1) Marine Nationale – https://www.youtube.com/watch?v=M_1PyNCCfxg
2) New China TV – https://www.youtube.com/watch?v=fwA3Vmjps1g