Το νέο F-16 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας αναμένεται να ενταχθεί στην 343η Μοίρα Αστέρι, αφότου γίνουν φυσικά οι απαιτούμενες παρεμβάσεις της υπηρεσίας, όπως η αλλαγή του εμβλήματος του μαχητικού. Εντός Ιουλίου αναμένονται ακόμη 3 εκσυγχρονισμένα F-16 Block 70, τα οποία θα παραδοθούν και να προστεθούν στον ελληνικό εναέριο στόλο.
Το στοιχείο-κλειδί του πακέτου εκσυγχρονισμού είναι ένα προηγμένο AESA ραντάρ, το οποίο ηλεκτρονικά ανακατευθύνει τις ακτίνες του από μία θέση στην άλλη. Δεν διαθέτει κινούμενα εξαρτήματα, ενώ το ραντάρ μεταδίδει σήματα σε διάφορες συχνότητες ασυρμάτων, καθιστώντας δύσκολη την ανίχνευση και παρεμβολή του. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο μαχητικό να παραμένει stealth. Παρόμοια AESA ραντάρ συναντούμε σε μαχητικά 5ης γενιάς, όπως το F-22 και το F-35.
Περισσότερα βίντεο στο Pentapostagma TV: https://www.youtube.com/channel/UCdsoNzPCkE9OpUTkOobHWUg
======================
Κεφάλαια:
0:00 – Εισαγωγή
0:03 – Στην Αθήνα το πρώτο αναβαθμισμένο F-16 Viper
1:56 – Σημαντικές βελτιώσεις
—————–
Το μαχητικό αεροσκάφος F-16 Viper της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας με σειριακό αριθμό 005 επέστρεψε στην χώρα μας μετά από 2,5 χρόνια εκτενών δοκιμών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με την είδηση που μετέδωσε πρώτη η εφημερίδα Καθημερινή, 3 ισραηλινά μαχητικά jets τύπου F-35I συνόδευσαν το ελληνικό αεροπλάνο.
Το Χρονοβόρο και Απαιτητικό Ταξίδι
Το «005» πέταξε προς τις ΗΠΑ στις 4 Φεβρουαρίου του 2021, αφότου είχε ολοκληρώσει με επιτυχία τις πρώτες του δοκιμαστικές πτήσεις στην χώρα μας. Το εκσυγχρονισμένο F-16 ολοκλήρωσε τις δοκιμές του επί αμερικανικού εδάφους στις αρχές του φετινού Ιουνίου. Ωστόσο, το μαχητικό περίμενε το πράσινο φως για να επιστρέψει στην Ελλάδα, επειδή η πτήση από το Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών προς την Αθήνα είναι υλικοτεχνικά προκλητική και αρκετά δαπανηρή. Έτσι, οι Αμερικανοί επέλεξαν να συνδυάσουν την μεταφορά του ελληνικού F-16 Viper με αυτήν τριών F-35I, τα οποία έπρεπε να μεταφερθούν στο Ισραήλ.
Τα τέσσερα πολεμικά αεροπλάνα απογειώθηκαν νωρίς το πρωί της Τρίτης 18 Ιουλίου. Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, τα αεροσκάφη απογειώθηκαν από την βάση Fort Worth στις 05:20 τοπική ώρα Τέξας. Τότε, μετά από πτήση διάρκειας 8 ωρών, τα jets προσγειώθηκαν στις Αζόρες της Πορτογαλίας στις 17:45 τοπική ώρα. Η εν λόγω πτήση διένυσε απόσταση περίπου 6 χιλιάδων χιλιομέτρων.
Το ελληνικό F-16 Viper και τα ισραηλινά μαχητικά F-35I συνοδεύονταν από 2 αμερικανικά εναέρια αεροσκάφη ανεφοδιασμού τύπου KC-135 κατά την διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού τους. Το πρώτο από τα δύο ιπτάμενα τάνκερς συνάντησε την εναέρια ομάδα λίγες ώρες μετά την απογειώσή της, όταν και την ανεφοδίασε με καύσιμα. Το δεύτερο KC-135 παρείχε καύσιμα στα μαχητικά κατά τα μέσα της πτήσης τους.
Το νέο F-16 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας αναμένεται να ενταχθεί στην 343η Μοίρα Αστέρι, αφότου γίνουν φυσικά οι απαιτούμενες παρεμβάσεις της υπηρεσίας, όπως η αλλαγή του εμβλήματος του μαχητικού. Εντός Ιουλίου αναμένονται ακόμη 3 εκσυγχρονισμένα F-16 Block 70, τα οποία θα παραδοθούν και να προστεθούν στον ελληνικό εναέριο στόλο.
Σημαντικές Βελτιώσεις
Για άλλη μία φορά να αναφέρουμε πως η έκδοση F-16V (Viper, δηλαδή «Οχιά») των Block 70 και 72 σχεδιάστηκε για να προσφέρει στο διάσημο αμερικανικό μαχητικό βελτιωμένες μαχητικές δυνατότητες. Μπορούν να αγοραστούν ολοκαίνουργια F-16V, ωστόσο η χώρα μας αναβάθμισε υπάρχοντα μαχητικά της σε αυτό το πρότυπο.
Το στοιχείο-κλειδί του πακέτου εκσυγχρονισμού είναι ένα προηγμένο AESA ραντάρ, το οποίο ηλεκτρονικά ανακατευθύνει τις ακτίνες του από μία θέση στην άλλη. Δεν διαθέτει κινούμενα εξαρτήματα, ενώ το ραντάρ μεταδίδει σήματα σε διάφορες συχνότητες ασυρμάτων, καθιστώντας δύσκολη την ανίχνευση και παρεμβολή του. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο μαχητικό να παραμένει stealth. Παρόμοια AESA ραντάρ συναντούμε σε μαχητικά 5ης γενιάς, όπως το F-22 και το F-35.
Διαβάστε το άρθρο:
https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/polemiki-aeroporia/7181909_kateftase-stin-athina-proto-anabathmismeno-f-16-viper
—————–
Όλες οι τελευταίες ειδήσεις στο site:
https://www.pentapostagma.gr/
—————–
#F16Viper
#ΕλληνικήΑεροπορία
#AESA
==========
For copyright matters please contact us at: [email protected]