Ο κ. Ανδρουλάκης ανέλυσε την επιχειρησιακή ικανότητα του Μηχανισμού, ο οποίος συνδράμει αποφασιστικά στις προσπάθειες που δίνει η χώρα στα μέτωπα των πυρκαγιών.
Με συνολική συνεισφορά 9 εναέριων μέσων, πάνω από 210 πυροσβεστικά οχήματα και πάνω από 1.000 πυροσβέστες από Κύπρο, Γαλλία, Κροατία, Σουηδία, Ρουμανία, Ισπανία, Τσεχία, Γερμανία, Πολωνία, Σλοβακία και Αυστρία να επιχειρούν στα μέτωπα σε όλη την Ελλάδα, ο κ Ανδρουλάκης, έκανε λόγο για έμπρακτη ευρωπαϊκή αλληλεγγύη.
«Πολλοί αναρωτιούνται αν υπήρχαν καθυστερήσεις, αν ένα κράτος μέλος θεωρεί ότι μπορεί να τα καταφέρει μόνο του και δεν αιτηθεί βοήθεια, η βοήθεια αυτή δεν θα έρθει ποτέ. Από τη στιγμή που υπάρχει αυτός ο μηχανισμός, δεν είναι υποτιμητικό να ζητάμε βοήθεια» ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι αυτές τις ημέρες, πριν από την Ελλάδα, είχε ενεργοποιήσει τον μηχανισμό ήδη η Τουρκία και η Ιταλία, όπου και εστάλη βοήθεια.
«Αν σήμερα είχαμε τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή βοήθεια, παράλληλα με τις πολλές ενοικιάσεις εναερίων μέσων και παρόλα αυτά δεν τα καταφέραμε, πάει να πει ότι κάτι άλλο φταίει και όχι οι διαθέσιμοι πόροι κατάσβεσης», τόνισε ο ευρωβουλευτής, προσθέτοντας πως «το άλλοθι ότι δεν είχαμε εναέρια μέσα δεν υπάρχει πλέον ως επιχείρημα».
Από τις πυρκαγιές της Πορτογαλίας με τους 102 νεκρούς το 2017 και την τότε αδυναμία της ΕΕ να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια, ήρθε η ιδέα του τότε Προέδρου της Επιτροπής, Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ, για την ενίσχυση του Μηχανισμού και τη δημιουργία του rescEU. Μια προσπάθεια από κοινού με τον τότε Επίτροπο Διαχείρισης Κρίσεων, Χρήστο Στυλιανίδη, που συνεχίστηκε με τον νυν Επίτροπο, Γιάνες Λέναρτσιτς και στην οποία ο κ. Ανδρουλάκης συμμετείχε ενεργά ως εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο φάκελο αυτό.
«Δημιουργήσαμε μια δεξαμενή μέσων, που δεν θα λειτουργεί σε εθελοντική βάση, με τα δύο αεροσκάφη που ήρθαν από την Σουηδία να έχουν αγοραστεί με 90% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό», αλλά μπαίνουν στην κοινή δεξαμενή.
«Αντιστοίχως η Ελλάδα, από την παραγγελία που έχει κάνει σε καναντέρ, θα λάβει για τα δύο 100% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα είναι δωρεάν, αλλά θα πρέπει να μπαίνουν στην κοινή δεξαμενή», προσθέτοντας ότι το κόστος για το κάθε αεροπλάνο αγγίζει τα 70 με 80 εκατομμύρια ευρώ.
«Αυτό δημιουργεί μέσα που μπορούμε να χρησιμοποιήσαμε υπερεθνικά, πανευρωπαϊκά και πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης» καθώς, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, είχε αποσταλεί βοήθεια και στη Βολιβία κατά τη διάρκεια των μεγάλων πυρκαγιών του Αμαζονίου.
Όσον αφορά τα μέσα που δεν είναι στον Μηχανισμό, αλλά ανήκουν στην Πολιτική Προστασία κάθε κράτους μέλους και συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στις επιχειρήσεις κατάσβεσης στη χώρα μας, το 75% του κόστους καλύπτεται από την ΕΕ, όπως είπε.
Και προσέθεσε: «Αυτό είναι κίνητρο, να μην υπάρχει κόστος για τις χώρες, για να στέλνουν βοήθεια σε άλλα κράτη μέλη, καθώς καλύπτεται ένα συντριπτικό ποσοστό. Αυτές οι δύο ενέργειες είναι που κάνουν την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη πιο δυνατή». Παράλληλα, όπως σημείωσε, στον αγώνα της ενίσχυσης του Μηχανισμού, ήρθε και ο τριπλασιασμός του προϋπολογισμού του, από το 1 στα 3,1 εκατ. ευρώ, αφού ξέσπασε η υγειονομική κρίση του COVID-19.
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κατέληξε λέγοντας πως, σήμερα, ο στόχος είναι «οι Ευρωπαίοι πολίτες να μη νιώθουν ότι η ΕΕ είναι μόνο ένα νόμισμα και μια ενιαία αγορά, αλλά πολλές λειτουργίες αλληλεγγύης».
▶ Πηγή: SKAI Radio με πληροφορίες από το Βήμα και το in.gr
https://www.skairadio.gr
https://www.in.gr/
https://www.tovima.gr/
___________________________
➜ Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Twitter στο https://twitter.com/twsMZcYw21xxM2L
➡ Ακολουθήστε μας στα Facebook στο https://www.facebook.com/Μια-σταλιά-ιστορία-και-επικαιρότητα-348869346202180
___________________________
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο παρακάτω link
🎬 Subscribe : https://tinyurl.com/r9r92ktn