https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/polemiki-aeroporia/7048024_meta-ta-rafale-i-pa-syzita-tin-anabathmisi-ton-f-16
————
Δεδομένου πως τα F-16 αποτελούν τον κορμό της ΠΑ, ο εκσυγχρονισμός του συνόλου των αεροσκαφών προβάλει ως εθνική αδήριτη ανάγκη για τη διατήρηση του αεροπορικού ισοζυγίου δυνάμεων. Εντούτοις, η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό των 84 μαχητικών F-16 Block 52+ και F-16 Block 52+ Advanced, άφησε εκτός τα πολύτιμα F-16 Block 50 δίχως να τα ενσωματώσει σε ένα ενιαίο πρόγραμμα δίνοντας του μελλοντική χρονική μετάθεση για την υλοποίηση του.
Τα επίσης πολύτιμα αεροσκάφη F-16 Block 30, καρκινοβατούσαν ανάμεσα στο να πουληθούν και να αξιοποιηθούν ως εκπαιδευτικά. Τελικώς, τίποτα από τα δύο δεν συνέβη και φυσικά καμία μέριμνα δεν υπήρξε, ώστε και αυτά να εκσυγχρονιστούν με ένα απλούστερο και οικονομικότερο πακέτο εκσυγχρονισμού όπως το CCIP Lite.
Η Ελλάδα αξίζει να επενδύσει στον εκσυγχρονισμό των 32 F-16C/D Block 30 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία στο επίπεδο Block 50++ Advanced, αξιοποιώντας παράλληλα τα απάρτια και τα συστήματα που προέρχονται από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Block 52+ και Block 52+ Advanced σε -V, για τους παρακάτω λόγους:
Η αξία των μαχητικών αυτών θα αυξηθεί σημαντικά. Επομένως θα αυξηθούν σε μεγάλο βαθμό και οι πιθανότητες πώλησής τους με σημαντικό οικονομικό όφελος για την ελληνική πλευρά.
Ακόμη και αν δεν κατορθώσει να πουλήσει τα εκσυγχρονισμένα Block 30, η Ελλάδα μπορεί κάλλιστα να τα αξιοποιήσει για την κάλυψη των επιχειρησιακών και εκπαιδευτικών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας. Που είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές άλλων χωρών των Πολεμικών τους Αεροποριών σε καθημερινή βάση.
Το έργο είναι σημαντικό για την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Είτε υλοποιηθεί από την ΕΑΒ, είτε από την Πολεμική Αεροπορία. Μιλάμε για σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας και κατά συνέπεια όφελος για την ελληνική οικονομία.
H οροφή θα διατηρηθεί σταθερά στα 180+ πραγματικά αξιόμαχα μαχητικά εντός της επόμενης τετραετίας, με τέσσερις τύπους (δύο γαλλικούς και δύο αμερικανικούς), επιτρέποντας άμεσα την απόσυρση των Phantom AUP. Ακόμη και αν η προμήθεια F-35A και πρόσθετων Rafale (η διαμόρφωση F4 δεν είναι ακόμη διαθέσιμη) καθυστερήσει σημαντικά, λόγω δημοσιονομικών ή άλλων δυσχερειών.
Όλα αυτά γράφονται, ενώ ακόμη δεν έχει ληφθεί επίσημα η απόφαση εκσυγχρονισμού των νεότερων F-16C/D Block 50, για να αναδείξουν το γεγονός, ότι καμία σοβαρή χώρα δεν επιλέγει το να πουλήσει ως μέταλλο, επενδύσεις δισεκατομμυρίων που έχει κάνει στο παρελθόν. Τουλάχιστον σε ότι αφορά τα μαχητικά αεροπλάνα. Γιατί μπορούν σε αναβαθμισμένη μορφή, να λειτουργήσουν ως φορείς προηγμένων όπλων νέας γενιάς και να αποδώσουν σημαντικά οφέλη. Οικονομικά και επιχειρησιακά.
H Νορβηγία δείχνει το δρόμο για τα ελληνικά F-16C/D Block 30. Πύραυλοι JSM για τα F-35A και αναβάθμιση προς πώληση των F-16AΜ/ΒΜ από την Kongsberg. Η είδηση είναι σχετική με την πώληση αερομεταφερόμενων αντιπλοϊκών πυραύλων νέας γενιάς JSM, από την Kongsberg στην Αεροπορία της Νορβηγίας. Η συνεργασία του υπουργείου Άμυνας της Σκανδιναβικής χώρας με την εταιρεία είναι ευρύτερη, με στόχο και την εξασφάλιση κονδυλίων από την αναβάθμιση και σε δεύτερο χρόνο πώληση των μαχητικών F-16AΜ/ΒΜ, που θα αποσυρθούν από την ενεργό υπηρεσία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Απώτερος στόχος δηλαδή, πέρα από την εξασφάλιση κονδυλίων, είναι και η ακόμη μεγαλύτερη εξασφάλιση έργου για την εγχώρια βιομηχανία.
Η Νορβηγία ήταν μεταξύ των πρώτων χωρών στον κόσμο εκτός ΗΠΑ που ενέταξαν το F-16 σε υπηρεσία. Από τον Ιανουάριο του 1980 μέχρι και το καλοκαίρι του 1984, παρέλαβε 72 μονάδες, 60 μονοθέσια F-16A και 12 διθέσια F-16Β, αντικαθιστώντας το F-104G.
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 εντάχθηκαν στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού MLU, μαζί με το σύνολο των μαχητικών του τύπου που ανήκαν στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Δανία. Από τα 72 αρχικά παραληφθέντα αεροσκάφη, εκσυγχρονίστηκαν μόνο τα 56.
Τα 45 μονοθέσια και 11 διθέσια, που από πλευράς εξοπλισμού αποστολής βρίσκονται στο επίπεδο του Block 52+ (αναβαθμισμένο ραντάρ AN/APG-66(V2A), INS/GPS τεχνολογίας δακτυλίων λέιζερ, ευρυγώνιο HUD, συμβατότητα χρήσης διοπτρών νυχτερινής όρασης – NVG -, υπολογιστής αποστολής, δυνατότητα αξιοποίησης ατρακτιδίων στοχοποίησης εδάφους LANTIRN, digital terrain system) και μετονομάστηκαν F-16AM/ΒM.
Διαβάστε τη συνέχεια:
https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/polemiki-aeroporia/7048024_meta-ta-rafale-i-pa-syzita-tin-anabathmisi-ton-f-16
—————–
Όλες οι τελευταίες ειδήσεις στο site:
https://www.pentapostagma.gr/
—————–
#Rafale
#ΠολεμικήΑεροπορία
#F16
————–
-Videos animations, maps, used:
1) ANT1 TV – https://www.youtube.com/watch?v=GfOtYmFypZ8